woensdag 11 augustus 2010

Gevuld ei

Hier vind je de gevulde eieren. Dit recept is rechtstreeks uit de jaren '80 gevallen maar is wat mij betreft weer helemaal terug!
Op een feestje zeggen mijn gasten er in ieder geval geen 'nee' tegen.

De kunst bij een gevuld ei is je vulling goed mengen. Vroeger werd de dooier geprakt met een vork, maar ik vind dat je daar nu echt niet meer mee aan kan komen. Een mooie smeuïge vulling is mijn devies.

Voor de garnering vind ik zelf een klein schijfje radijs er mooi in met wat fijngesnipperde bieslook. Maar google maar eens op 'gevuld ei' en je krijgt vanzelf inspiratie.

Ingrediënten

- 4 eieren
- peper
- zout
- mayonaise
- kerriepoeder
- paprikapoeder
- radijs en bieslook voor de garnering

Bereidingswijze

Kook de eieren minstens 6 minuten hard. Snijd ze recht door midden als ze afgekoeld zijn. Haal de dooiers er voorzichtig uit en prak deze met een vork los. Voeg nu de mayonaise en de kruiden toe. Met een kleine garde meng je net zo lang tot het een mooi glad mengsel is. Vul de eieren met een spuitmond en garneer met de radijs en de bieslook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten